http://dhost.info/syoga/
http://siva-temple.ru/
http://siva-sakti.ru/
http://shiva-temple.co.cc/
http://kriya-yoga.110mb.com/
http://kriya-yoga.narod.ru/
http://siva-temple.co.cc/
http://franzheinzel.narod.ru/
http://sivayoga.narod.ru
http://shiva-temple.narod.ru/
http://shaiva.tk/
http://siva.far.ru/
http://shaiva.50webs.com/
http://syoga.weebly.com/
http://shaivayoga.freehostia.com/
http://sivayoga.freehostia.com/
http://sivaru.tk/
http://kriya.webservis.ru/
http://sivayoga.wallst.ru/
http://shaiva.webstarts.com/
http://syoga.tora.ru/
http://shaiva.110mb.com/
http://shivayoga.io.ua/
http://shaiva.500mb.net/
http://1ruweb.co.cc
http://shivayoga.awardspace.biz/
http://siva.h16.ru
http://siva.blog.ru
http://siva-yoga.sitecity.ru/
http://shiva-temple.gallery.ru/
http://sivayoga.tumblr.com/
http://sivayoga.onlinewebshop.net/
http://siva.fo.ru/
http://shiva-temple.tk/
http://siva-temple.16mb.com
http://sivatemple.tf9.ru
http://siva-temple.netii.net
Махашиваратри или Великая Ночь Шивы — это один из величайших праздников искателей Истины.
Это не просто праздник, но скорее, интенсивная саддхана -дарующая высшее благо каждому существу.
Этот праздник особо дорог бхактам Шивы. Вайшнавы, шакты, ганапатьйи, каумары и сауравы, также почитают Шиву в эту Великую Ночь.
Однажды, когда мир погрузился в Шиву, и во тьме ничего не существовало, Мать Парвати поклонялась Шиве с великой преданностью и любовью. Парамешвар, будучи довольным Ее поклонением благословил Ее и обещал выполнить любое Ее желание. Тогда, Божественная Мать просила о благе для всех живых существ, о том, что в будущем, кто бы ни поклонялся Парамешваре Шиве, в ночь на Шиваратри, с преданностью и любовью, он должен быть благославлен и ему должно дароваться конечное освобождение. Пашупати обещал, что путь поклонения в ночь Шиваратри будет доступен каждому и будет прост для выполнения. [показать]
Theodore Dreiser, photographed by Carl Van Vechten, 1933 [200x270]
Born August 27, 1871
Terre Haute, Indiana
Died December 28, 1945 (aged 74)
Hollywood, California
Occupation novelist
Spouse(s) Sara White
Parents Sarah and John Paul Dreiser
Theodore Herman Albert Dreiser (August 27, 1871 – December 28, 1945) was an American novelist and journalist. He pioneered the naturalist school and is known for portraying characters whose value lies not in their moral code, but in their persistence against all obstacles, and literary situations that more closely resemble studies of nature than tales of choice and agency. [1]Contents [hide]
Early life
Dreiser was born in Terre Haute, Indiana, to Sarah and John Paul Dreiser, a strict Baptist. John Paul Dreiser was a German immigrant and Sarah was from the Mennonite farming community near Dayton, Ohio; she was disowned for marrying John and converting to Roman Catholicism. Theodore was the twelfth of thirteen children (the ninth of the ten surviving). The popular songwriter Paul Dresser (1859–1906) was his older brother.
From 1889 – 1890, Theodore attended Indiana University before flunking out[citation needed]. Within several years, he was writing for the Chicago Globe newspaper and then the St. Louis Globe-Democrat. He wrote several articles on writers like Nathaniel Hawthorne, William Dean Howells, Israel Zangwill and John Burroughs, and interviewed public figures like Andrew Carnegie, Marshall Field, Thomas Edison and Theodore Thomas[2]. Other interviewees included Lillian Nordica, Emilia E. Barr, Philip Armour and Alfred Stieglitz[3]. After proposing in 1893, he married Sara White on December 28, 1898. They ultimately separated in 1909, but were never formally divorced.
Dreiser in 1918
Literary career
His first novel, Sister Carrie (1900), tells the story of a woman who flees her country life for the city (Chicago) and falls into a wayward life. The publisher did little to promote the book, and it sold poorly[citation needed], however it was made into a 1952 film by William Wyler and starred Laurence Olivier and Jennifer Jones.
His second novel, Jennie Gerhardt, was published in 1911. Many of Dreiser's subsequent novels dealt with social inequality. His first commercial success was An American Tragedy (1925), which was made into a film in 1931 and again in 1951. In 1892, when Dreiser began work as a newspaperman he "began to observe a certain type of crime in the United States that proved very common. It seemed to spring from the fact that almost every young person was possessed of an ingrown ambition to be somebody financially and socially." "Fortune hunting became a disease" with the frequent result of a peculiarly American kind of crime "many forms of murder for money...the young ambitious lover of some poorer girl...(for) a more attractive girl with money or position...it was not always possible to drop the first girl. What usually stood in the way was pregnancy."[citation needed] Dreiser claimed to have collected such stories every year between 1895 and 1935. The murder in 1911 of Avis Linnell by Clarence Richeson particularly caught his attention. By 1919 this murder was the basis of one of two separate novels begun by Dreiser. The 1906 murder of Grace Brown by Chester Gillette eventually became the basis for An American Tragedy.[4]
Though primarily known as a novelist, Dreiser published his first collection of short stories, Free and Other Stories in 1918. The collection contained 9 stories.
Other works include The "Genius" and Trilogy of Desire (a three-parter based on the remarkable life of the Chicago streetcar tycoon Charles Tyson Yerkes and composed of The Financier (1912), The Titan (1914), and The Stoic). The latter was published posthumously in 1947.
Because of his depiction of unsavory aspects of life, such as sexual promiscuity in The "Genius", Dreiser was often forced to battle against censorship.
Political commitment
Politically, Dreiser was involved in several campaigns against social injustice. This included the lynching of Frank Little, one of the leaders of the Industrial Workers of the World, the Sacco and Vanzetti case, the deportation of Emma Goldman, and the conviction of the trade union leader Tom Mooney. In November 1931 Dreiser led the National
In dem stillen Tale
im verträumten Grund,
Küßt ich viele Male
Deinen roten Mund.
|: Und wo im Tal die Linde steht,
Dort sag ich dir auf Wiedersehn;
Ich hab dich ja so lieb. :| Tausend kleine Sterne
Grüßen dich von mir.
Ach, ich wär so gerne,
Gar so gern bei dir.
|: Und wo im Tal die Linde steht,
Möcht ich so gern dich wiedersehn,
Ich hab dich gar so lieb. :|
Wenn jetzt mir befohlen,
Da zu halten stramm,
Der Teufel soll mich holen,
Gehe ich nicht ab.
|: So will ich vor dem Feinde stehn,
Und sollt mir auch ein Leid geschehn,
Ich hab dich ja so lieb. :|
1. Wenn wir uns im Tanze wiegen,
Ist mir so, als könnt' ich fliegen,
Hoch zu den Sternen, zum Himmel empor!
Tanzmusik und Glanz der Lichter,
Macht mich selig und zum Dichter,
Mir fällt ein Lied ein, das sing ich dir vor:
Refrain:
Ich tanze mit Dir in den Himmel hinein,
In den siebenten Himmel der Liebe.
Die Erde versinkt, und wir zwei sind allein,
In dem siebenten Himmel der Liebe.
Komm' laß uns träumen bei leiser Musik
Unser romantisches Märchen vom Glück,
Und tanze mit mir in den Himmel hinein,
In den siebenten Himmel der Liebe.
2. Du, ich fühl' mich augenblicklich
Wirklich glücklicher als glücklich,
Weil ich verliebt bin drum bin ich so froh!
Hundert Lieder möcht' ich singen,
Die in meinem Herzen klingen,
Und jedes Lied sagt: Ich liebe Dich so!
Refrain:
[245x391]
My peace I give unto you,
It's a peace that the world cannot give,
It's a peace that the world cannot understand,
Peace to know, peace to live,
My peace I give unto you.
My joy I give unto you,
It's a joy that the world cannot give,
It's a joy that the world cannot understand,
Joy to know, joy to live,
My joy I give unto you.
My love I give unto you,
It's a love that the world cannot give,
It's a love that the world cannot understand,
Love to know, love to live,
My love I give unto you.
[200x280]
Маха Шиваратри случается на 13 день Кришана Пакша Маагха Мааса (Февраль-Март). Это ночь поста и молитвы в честь Господа Шивы в Его аспекте разрушителя грехов и плохих деяний. Ночь называется Шивамайя, т.е. ночь, которую надо провести в размышлении о Господе Шиве. Как Господь вселенной Он полон сострадания и наказывает только из Любви и ради блага человечества. Именно в эту великую ночь Господь Шива спас мир. Он проглотил яд и грехи ради спасения Его преданных. В течение этой святой ночи преданные Господа Шивы постятся, медитируют, молятся и воспевают славу Спасителя. Что бы ни было поднесено Господу Шиве с преданностью, доставит Ему удовольствие. В эту ночь Он изобильно проливает благословения.
Символ Господа Шивы, Шива Лингам, это форма для отображения бесформенного, ей пышно поклоняются во время Маха Шиваратри. Этот Лингам - символ одного, кто есть Вся Чистота, Всё Совершенство, Всё Блаженство - Господь Шива. Если созерцать его с обожанием, то он становится зеркалом души. Он становится космическим окном, открывающимся для того, чтоб дать возможность преданным прикоснуться к Наичистейшему Единому.
Во время Маха Шиваратри преданные могут самостоятельно совершать абишекам Лингаму водой, которая была набрана в священных реках Индии. За этим следует Экадаша Рудрабишекам (излияние различных ингредиентов на Лингам: молока, мёда, ги, кефира, кокосового молока, сахара, цветов и лаврового листа). Прекрасное украшение Лингама цветами, вибути, сандаловой пастой, турмериком, кумкумом, рудракшами, маслом и т.п. венчает абишека. Всё имеет глубокое значение. Во время церемонии можно слышать как огромная толпа преданных повторяет знаменитую Шива мантру: Ом намах Шивайя!
«О, священная“Шива-махапурана”, ты воистину видимая форма Всевышнего Бога Шивы. Взятая с целью прочтения и слушания, будь же милостива ко мне. Исполни это моё намерение. Да пройдёт это чтение без помех и препятствий. И я, вверженный в пучину сансарического бытия, да буду спасён тобой, о, Шанкара!» Ом намах Шивайя!
Традиционно перед совершением праздничного богослужения, которое длится всю ночь, начинаясь вечером и продолжаясь до рассвета, читается «Шива-пурана» и кто-нибудь из духовных учителей или священников рассказывает о смысле этого праздника.
« Махашиваратри » означает Великая Ночь Шивы. Шива – Имя Бога в нашей религии, в религии тантрического шиваизма. В религии ислама Бога называют Аллахом, в других вероисповеданиях Он имеет иные Имена, но в нашей религии, истоки которой теряются в глуби веков и восходят к религии наших предков (древних ариев), в ведической религии, Бога называют именем Шива.
Впервые Имя Шива встречается в Ведах – самых древних писаниях на земле, появившихся за несколько тысячелетий до Библии и Корана. Не было ислама, не было христианства, не было иудаизма и буддизма, но уже существовало на земле поклонение Шиве, Всевышнему Богу-Отцу и Богине-Матери, олицетворяющей Собой Космическую Энергию (Природу-мать), действующую Силу Бога. Поэтому тантристы издревле почитают Всевышнего Бога в двух Его основных проявлениях: как Шиву, т.е. Всевышнего Отца мира, и как Шакти – Матерь мира. В своей сущности Шива и Шакти представляют собой единое начало. Это не два бога – это Единый Господь, это Бог и Его Сила. И поскольку, Бог и Его Сила нераздельны, - нельзя разделить Бога и Вселенную. Также и нас отделить от Бога невозможно.