• Авторизация


РОССЕТТИ 1854 15-06-2023 12:37 к комментариям - к полной версии - понравилось!


 

               

РОССЕТТИ 1854



  The Working Men's College was founded by a group of Christian Socialists led by the Rev. F.D. Maurice in 1854, to supply a liberal education to London working men. As is well known, Ruskin and Rossetti were both associated with the College in its early years.

Art classes were takenby 'Rossetti, Madox Brown, Stacy Marks, Cave Thomas, V. Prinsep, and Arthur Hughes.

      Another recollection is given by J.P. Emslie, who joined the drawing class in 1856. It was conducted by three teachers, Ruskin, Rossetti, and Lowes Dickinson. Ruskin taught the beginners, passing them on to Rossetti and Dickinson when they wefe ready to progress to 'water-colour painting and figure-drawing from the Iife:3 Ruskin seems to have been a good teacher, 'patient and indefatigable, [who] greatly interested himself in the development of whatever gift each particular pupil might possess.'4 He was friendly, helpful, and modest, passing the students on to his colleagues with the remark, '1 understand what is good and bad colour, but I wouldn't undertake to teach it, and as to figure painting, it's a thing that requires a lifetime of practice. By contrast, Rossetti liked 'to show by example how to paint, throwing the pencil with apparent recklessness about the paper .. . He was 'tremendously popular with his pupils ... they regarded him personally with great affection. But he did not like his pupils to join any other classes which were not connected with art; when one of them took up the study of algebra, Rossetti 'urged him to give it up, and asked him what use algebra could be to painting."

 (339x463, 25Kb)

Данте Габриэль Россетти Элизабет, расчесывающая волосы 1854 г. Галерея Тейт, Лондон

 (339x465, 32Kb)
Данте Габриэль Россетти Элизабет, читающая книгу 1854 г. Галерея Тейт, Лондон
 

 (262x600, 36Kb)

Данте Габриэль Россетти Элизабет Сиддал, стоящая у окна 1854 г. Музей Альберта и Виктории, Лондон

 (462x405, 24Kb)

Данте Габриэль Россетти Портрет Э.Сиддал 1854 г. Музей Фитцвильяма

 

 (339x463, 25Kb)

Данте Габриэль Россетти Элизабет, расчесывающая волосы 1854 г. Галерея Тейт, Лондон

 (339x465, 32Kb)
Данте Габриэль Россетти Элизабет, читающая книгу 1854 г. Галерея Тейт, Лондон
 

 (262x600, 36Kb)

Данте Габриэль Россетти Элизабет Сиддал, стоящая у окна 1854 г. Музей Альберта и Виктории, Лондон

 (462x405, 24Kb)

Данте Габриэль Россетти Портрет Э.Сиддал 1854 г. Музей Фитцвильяма

Portrait of Elizabeth Siddal, 1854

The Maids of Elfen-Mere 1854

     This pen and ink drawing for Allingham's poem presents a distinctive imagining of the text. The notes for the 1897 New Gallery exhibition (no.17) offer the following description: “Small full-length figure of a youth seated at a table and listening in rapt mood to the chaunt of four mystic supernatural women in shadowy forms before him. A design made for the frontispiece of Allingham's Day and Night Songs

s67.era.repro (300x472, 60Kb)As an illustration for William Allingham's ballad The Maids of Elfen-Mere , the picture is involved with the stories of the nixies, or water sprites, out of Northern mythology. These women are regularly associated with the Parcae, or Fates—an association that DGR specifically incorporates into his picture's intense and “enigmatic relationship between the Maidens and their suitor” (Life 87). The ballad and its illustration clearly recall the tradition epitomized for DGR in Keats's La Belle Dame Sans Merci .

 Название фантастической баллады Уильяма Эллингема. В ней рассказывается о ночном появлении призраков трех девушек. До одиннадцати часов они пряли и пели песни, а затем исчезали. Девушки вызывали всеобщую любовь в округе, а особенно их полюбил пасторский сын. Ему было недостаточно их кратких появлений, поэтому он решил перевести часы. После этого три девушки больше не появлялись, а сын Пастора умер от разбитого сердца. Данте Габриэль Россетти сделал гравюру к этой балладе,

 

           Именно эти иллюстрации окончательно убедили Бёрн-Джонса и Морриса оставить духовную карьеру и целиком посвятить себя искусству. Эти художники впоследствии стали главной движущей силой второго этапа движения Прерафаэлитов.

     В 1855-м году Россетти, иллюстрируя The Music Master of Willian Allinham создал гравюру, ставшую иконой стиля для поколений художников. В гравюре присутствуют многие элементы, которые можно найти на всём протяжении карьеры Россетти: сцена клаустрофобична, фигуры как бы загнаны в угол между наклонных стен, лунный свет на белых рубашках и лицах дев вызывает двойственное чувство - реальность ли это, девы кажутся сомнамбулами, а повторяющиеся колебания. веретён гипнотизируют зрителя. Смесь чувственности и тревоги, созданная Россетти станет повторятся в образах женщин на его полотнах в последующие тридцать лет. Сравнивая окончательный вариант гравюры на дереве и первоначальный рисунок Россетти, можно видеть, как гравюра уничтожает его оригинальный стиль. Исчезает размытость линий, растушёвка и светотень,  линии становятся чёткими и формальными.

sa18.s67 (300x481, 45Kb) DGR was extremely unhappy with the woodcut when he first saw it, and was never completely satisfied; but after initially refusing to see his drawing appear in its woodcut version, he eventually relented and the work was published.

 

Элизабет Сиддал фото 1854 Альбуминовая печать с ручной раскраской (Россетти)

568021@2x (323x448, 20Kb)                                                      
вверх^ к полной версии понравилось! в evernote


Вы сейчас не можете прокомментировать это сообщение.

Дневник РОССЕТТИ 1854 | людан_купол - Дневник людан_купол | Лента друзей людан_купол / Полная версия Добавить в друзья Страницы: раньше»