• Авторизация


РОССЕТТИ 1862 25-06-2022 23:16 к комментариям - к полной версии - понравилось!


 

 

РОССЕТТИ 1862

   

 

s147 (300x237, 36Kb)

 

The Story of St. George and the Dragon: The Princess Sabra Taken to the Dragon 1861-62

 

 

 

 

 

 

 

 

The Story of St. George and the Dragon: The Skulls Brought to the King  1861-62

Design for stained glass to be produced by the Morris Firm.

 

 

 

s145 (300x234, 31Kb)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The Story of St. George and the Dragon: St. George and the Dragon 1862

sa46c (300x386, 53Kb)

 

 

 

The Story of Tristram and Yseult: The Fight with Sir Marhaus 1862

sa50a (300x328, 39Kb)

 

Abraham's Sacrifice (Stained Glass)1862 

 

sa40a (153x454, 51Kb)

 

Portrait of Maria Leathart 1862
oil on panel.

              Портрет Марии Летарт - двадцати двух летней жены Джеймса Летарта, основного производителя и секретаря Школы дизайна, главой которой был Вильям Белл Скотт.

     The 22 year old wife of James Leathart, a lead manufacturer and Secretary of the Govt. School of Design who had William Bell Scott as its Master.

 

image (391x430, 77Kb)

 

    В мае 1861 года Элизабет родила мёртвого ребёнка. Она впала в депрессию, начались ежедневные ссоры с Габриэлем. Вечером 10 февраля 1862 года Элизабет умышленно или случайно приняла смертельную дозу настойки опия. Ночью Габриэль вернулся домой и обнаружил её без сознания, рядом валялся пустой флакон.

  In 1862, after Elizabeth Siddal's death, Walter Knewstub went to work for Dante Gabriel Rossetti. Knewstub had a humorous, easy going temperament and fitted in well to Rossetti's uncotiventional household in Cheyne Walk. Sir John Rothenstein, the artist's grandson, takes up the story:

Walking together, Rossetti and Knewstub saw a young woman whose beauty moved them deeply; they followed her home and asked her father for his permission to call again and make portraits of her. Deepty suspicious of "artists", he consented with reluctance. My grand father fell in love with her and, anxious to remove her from a bohemian circle around Rossetti (she was quickly acclaimed as one of the Pre-Raphaelite "stunners"), he married her before he could maintain her otherwise than precariously.

2 (334x448, 44Kb)

      The model for this sensuous, Rossettian picture was Emily Renshaw, the artists wife. Knewstub met her when he was working as an assistant to Rossetti.

 

       The marriage to Emily seems to have caused a breach between Knewstub and Rossetti. John Rothenstein suggests that Knewstub's sense of propriety was offended when Rossetti used her head for the semi-naked figure Venus Verticordia. In addition Knewstub's salary as Rossetti's assistant was never paid. Knewstub could probably tolerate this as an easy-going.

 

b708a800cd8ab2b641a651702e71b516 (294x448, 24Kb)

А вот как этот герой любовник выглядел в 1862 году (автопортреты несколько льстят оригиналу).

 

 

 

 

 

 

В декабре 1862 года поселился на Cheyne Walk где недолго жил вместе со Свинбурном   и George Meredith. Подружился с Sandys и  Whistler через которого познакомился с Fantin-Latour и Legros.  Помогал в публикации Gilchrist's Blake 1863.

    Взял ассистентом W. Knewstub.

 

 

Beata Beatrix (sketch of young woman) 1862 (circa)

 
[300x194]
вверх^ к полной версии понравилось! в evernote


Вы сейчас не можете прокомментировать это сообщение.

Дневник РОССЕТТИ 1862 | людан_купол - Дневник людан_купол | Лента друзей людан_купол / Полная версия Добавить в друзья Страницы: раньше»