• Авторизация


РОССЕТТИ 75 14-02-2021 18:27 к комментариям - к полной версии - понравилось!


 

 

РОССЕТТИ 75

 

 

 

11.La Bella Mano (Прекрасные руки) 1875. 

12.Набросок фигуры и руки к .La Bella Mano (Прекрасные руки) 1874.

13 Эскиз  рук и браслета к .La Bella Mano (Прекрасные руки) 1874.

14. Принт .La Bella Mano (Прекрасные руки). 1875-1900.

15.Фигура из La Bella Mano (Прекрасные руки) 1877.

  

 

 

 

 

Блаженная.
Fogg Art Museum - Harvard University - Cambridge, MA
The Blessed Damozel (1875-78)

68 l/2 x 37 inches

    THE BLESSED DAMOSEL Благословенная  

              

 The Death of Lady Macbeth 1875 (circa)  Смерть леди Макбет 1875

  • The Death of Lady Macbeth.Medium: pencil Dimensions: 18 3/8 x 24 1/4 in.

          Можно отметить влияние Fuseli и  Theodore von Holst которые также разрабатывали данный сюжет, обоими живописцами Россетти восхищался всю жизнь. Сюжет взят из Макбета Act v Scene i За находящейся в бреду и умирающей леди Макбет присматривают слуги и врач. Она пытается уничтожить кровь на руке и кричит, что никакие ароматы востока не смогут устранить запах крови. Это наиболее законченный набросок картины, которую Россетти надеялся написать.

    s242.wood (550x434, 145Kb)

    sa414.mansell (550x491, 83Kb)

    s242a.surtees.repro (300x215, 30Kb)

    THE SLEEPWALKING LADY MACBETH

    HENRY FUSELI – 1784

    06macbet (330x448, 12Kb)

       Dante Gabriel Rossetti, greatly admired von Holst's work and according to Browne "considered him a significant link between the older generation of English Romantic painters, such as Fuseli and William Blake, and the Pre-Raphaelite circle"

     

 

 

La Bella Mano (Прекрасные руки) 1875    
Для ангела, возможно, позировала Мэй Моррис

 

       Oil on canvas, 62 x 46 inches Delaware Art Museum, Samuel and Mary R. Bancroft Memorial, 1935

    Россетти завершил сонет под название "Прекрасные ручки" через год после окончания картины, предполагается, что изображение послужило источником вдохновения для стихотворения. Картина представляет собой персонификацию любви - Венера и её крылатые помошники. Картина богата деталями, дополняющими тему любви, как духовной, так и земной, что воплощена в центральной фигуре. Эффект гало создан кривым зеркалом, в котором отражается кровать, что намекает на бущего любовника.

 

     Rossetti completed the sonnet entitled “La Bella Mano” a year after the painting, suggesting the visual representation may have been the inspiration for the poem. The painting represents a personification of love—Venus assisted by her winged attendants. The canvas is rich in details all contributing to the theme of love—both spiritual and earthly—as represented in the central figure. The effect of a halo is created by the convex mirror showing the bed, which entices a present or future lover.

 

LA  BELLA  MANO

 (For a Picture)

O lovely hand, that thy sweet self dost lave

In that thy pure and proper element,

When erst the Lady of Love's high advent

Was born, and endless fires sprang from the wave: -

Even as her Lovers to her their offerings gave,

For thee the jewelled gifts they bear; while each

Looks to those lips, of music-measured speech

The fount, and of more bliss than man may crave.

 

In royal wise ring-girt and bracelet-spann'd

A flower of Venus' own virginity,

Go shine among thy sisterly sweet band;

In maiden-minded converse delicately

Evermore white and soft; until thou be,

O hand! heart-handsel'd in lover's hand.

1875.

ЛИТЕРАТУРА.  1.В.П.Шестаков "Прерафаэлиты: мечты о прекрасном." М 2004.

 

 

 

f18.s240 (569x700, 176Kb)

 
Medium: pencil
Dimensions: 22.7 x 18.2 cm
Note: WMR (verso): “G. for Bella Mano.” A verso draft P.S. to a letter to William Bell Scott, dated 3 May 1875, tends to support the date.
Production Date: 1874 (circa)
 

f19.s240 (450x295, 81Kb)

La Bella Mano, study of hands and bracelet

1874 (circa)

Medium: pencil on handmade paper with half watermark: “18”
Dimensions: 11.2 x 17.5 cm
Note: WMR (verso): “G. for Bella Mano.”
Current Location: Private Collection
 
 
В делаварском художественном музее есть ещё загадочный принт:
 

s240a (406x550, 116Kb)

La Bella Mano [print

1875-1900 (circa)

Physical Description

Medium: photoprint (red/sepia?) mounted on board
Dimensions: Print: 24 3/4 x 18 9/16 in.
Note: from a photograph by the Autotype Co.

Provenance

Current Location: Delaware Art Museum

 

От этой картины Россетти зачем-то кусок написал позже отдельно.

s240c (220x550, 35Kb)

 

Medium: pencil, red chalk, and pastel
Dimensions: 54 x 19 1/2 in.
Signature: monogram
Date on Image: 1877
Note: Surtees suggests that the date was added later.
Exhibition History: Indianapolis and Huntington Hartfor, 1964, (no. 91)

Provenance

Current Location: Lyman Allyn Museum, New London, Connecticut

 (374x600, 46Kb)
 

Дама Святого Граля.
The Damsel of the Sanct Grael
92*57,7 см 1874г.

вверх^ к полной версии понравилось! в evernote


Вы сейчас не можете прокомментировать это сообщение.

Дневник РОССЕТТИ 75 | людан_купол - Дневник людан_купол | Лента друзей людан_купол / Полная версия Добавить в друзья Страницы: раньше»