• Авторизация


ВЫСТАВКИ 14-10-2015 12:52 к комментариям - к полной версии - понравилось!


 

ВЫСТАВКИ.

Cписок всех выставок по наше время:

1849 Free Exhibition

1849  выставка Королевской академии.

1850 Free Exhibition. 

1851 Королевская академия

после 1851 года выставки в Ливерпуле.

1853 Выставка Королевской академии

1857 выставка прерафаэлитов в Нью Йорке, Бостоне и Филадельфии.

1886 ретроспективная выставка Миллеса и Ханта в Лондоне.

1855 Exposition Universelle in Paris Работы Миллеса и Ханта.

1880-е - 1890-е Браун экспонирует свои работы в Брюсселе с Бельгийским выставочным обществом Les XX, а Бёрн-Джонс в Париже, Мюнхене, Дрездене и Вене.

 

  National Institution of Fine Arts.

    The National Institution of Fine Arts was a short-lived Victorian-era art society founded in London to provide alternative exhibition space for artists. Dante Gabriel Rossetti and Ford Madox Brown notably exhibited there.

  The organisation began as the "Institution for the Free Exhibition of Modern Art" in 1847 ("Free Exhibition" for short), and mounted shows from 1848–49 in a temporary building known as "St. George's Gallery" on Knightsbridge (road), next to Hyde Park, London. Its purpose was stated in an 1848 catalogue, "Freedom for the Artist, certainty of Exhibition for his works, and the Improvement of the Public Taste."[2] The society then changed its name to the "National Institution of Fine Arts" ("National Institution" for short) and from 1850–61 exhibited works at the old Portland Gallery at 316 Regent Street.

    The National Institution aimed to provide a less-restrictive and more equitable alternative to the established exhibitions at places like the Royal Academy. The organisers allocated space by lottery, so there was no favouritism, allowed artists more control over the display of their pictures, and space was cheaper — making it more accessible to women artists who suffered discrimination by other exhibiting bodies. The exhibition was "free" in the sense that any artist was free to exhibit as long as he or she paid for the privilege!

     Dante Gabriel Rossetti exhibited his first major oil painting, The Girlhood of Mary Virgin, at the Free Exhibition in March 1849, and in April 1850 Ecce Ancilla Dominiat the National Institution. Ford Madox Brown also exhibited there in 1848 with Wycliffe reading his Translation of the New Testament to John of Gaunt and in 1849 with The Young Mother and Lear and Cordelia.

 

1849 Free Exhibition.

Каталог выставки:

 Free Exhibition

 Rossetti at the Free Exhibition at Hyde Park Corner.

Dante Gabriel Rossetti's The Girlhood of Mary Virgin at the Institution for the Free Exhibition of Modern Art's "St. George's Gallery" on Knightsbridge next to Hyde Park Corner.

 

1849 Королевская академия.

   The PRB made its debut early in 1849, when Hunt and Millais put up works at the Royal Academy Exhibition 

 

    Впервые картины подписанные таинственными буквами P.R.B были выставлены весной 1849 года. На выставке Королевской академии Хант показал Rienzi Vowing to Obtain Justice for the death of his Young Brother а Милле Isabella. и  были довольно добржелательно приняты.

1850 Free Exhibition.

Ecce Ancilla Domini Rossetti

Twelfth Night Walter Hovell Deverell.

 

1850 г. Королевская академия.

Millais's Christ in the House of his Parents.

Hunt's A Converted British Family Sheltering a Christian Missionary from the Druids.

    В 1850 году пресса раскрыла тайну подписи и подвергла прерафаэлитов атаке за безобразность живописи и неуместность сюжетов. Особенно свирепствовал Диккенс по поводу Христа в мастерской плотника Милле. Но скандал - лучшая реклама и, как свидетельствовал Уильям Россетти в 1850 году прерафаэлиты были гвоздём сезона. К раскрутке Братства присоединился Джон Рёскин и вскоре общественное мнение изменилось, приветствуя прерафаэлитов, как новейшее течение авангарда.

 

1851 г. Королевская академия.

Миллес: Марианна, Возвращение голубя, Дочь лесника.

Хант: Валентин, спасающий Сильвию от Протея.

Браун: Чосер.

Коллинз: Монастырские мысли. Convent Thoughts.

 

  После 1851 года Хант, Миллес и Форд Мэдокс Браун начали выставляться в Ливерпуле и получать ежегодные премии по 50 фунтов. Табачный фабрикант Джон Миллер, а за ним и другие стали коллекционировать их произведения, которые составили основу коллекции Художественной галереи Уокера, основанной в 1877 году.

 

       В 1857 году Ф.М. Браун организовал выставку, хотя и не имевшую официального названия, но по сути бывшую выставкой произведение прерафаэлитов, женщины художники допускались на выставку, что было весьма необычно для того времени. Выставка известна по её адресу Russell Place, Fitzroy Street. На выставке были представлены произведения большинства художников круга прерафаэлитов.            Впоследствии выставка посетила Бостон, Нью Йорк и Филадельфию. На выставке были в частности представлены Свет мира Ханта и Христос, омывающий ноги Петру Мэдокса Брауна, а также Клерк Сандерс Сиддал. Россетти и Миллес в Америку не ездили.

 Rossetti showed eight works in the private Pre-Raphaelite exhibition, held at Russell Place in July 1857.

Рецензия на выставку: http://www.engl.duq.edu/servus/PR_Critic/SAT4jul57.html

[Patmore, Coventry]. "A Pre-Raphaelite Exhibition." Saturday Review 4.88 (4 Jul. 1857), 11-12.  Full text

        In two rooms on a first-floor of a private house, No. 4, Russell-place, Fitzroy-square, there has lately been a private exhibition of au interesting collection of paintings and drawings by the pre-Raphaelites and their followers. The artists whose pictures have been exhibited are, Millais, Holman Hunt, Gabriel Rossetti, Ford Maddox [sic] Brown, Arthur Hughes, Charles Collins, Inchbold, John Brett, R. B. Martineau, J. Wolf, the late Thomas Seddon, William Davis, W. L. Windus, and a few others who have yet their names to make. There were in all seventy-two pictures and drawings, and with a very few exceptions, they were all worth looking at.

 

 

HZN02497_catpage (330x448, 17Kb)

 Милле сделал рисунок Ханта карандашом, перед его отъездом в Паленстину, экспонировался на выставке в 1857г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Royl Exhibition of 1853.

Без названия (326x448, 26Kb)

 

 

Sir John Everett Millais - The Order of Release 1746

 

      Лицо женщины написано с Effie Ruskin. В то время, когда она была ещё замужем за Раскиным, этим интересна картина,а ноги (Эффи постеснялась выставить свои на всеобщее обозрение) с другой модели, возможно с  Anne Ryan.

 

Без названия (1) (225x290, 19Kb)

 

 

 

                        

 

 

 

 

 

 

http://www.victorianweb.org/painting/millais/paintings/king5.html

 

 

 

 

1857 Royal Academy.

 

350px-ISUMBRAS (350x255, 32Kb)

A Dream of the Past: Sir Isumbras at the Ford.

John Everett Millais.

     Композиция позаимствована у Дюрера - The Knight, Death and the Devil, более того, в главном персонаже многие видели воплощение христианского Angel of Death.

 

Royl Exhibition of 1860 

 

250px-John_Everett_Millais_The_Black_Brunswicker (250x378, 29Kb)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Millais's The Black Brunswicker.

 

 

    

 

 

 

 

вверх^ к полной версии понравилось! в evernote


Вы сейчас не можете прокомментировать это сообщение.

Дневник ВЫСТАВКИ | людан_купол - Дневник людан_купол | Лента друзей людан_купол / Полная версия Добавить в друзья Страницы: раньше»