• Авторизация


Про Українську мову Світлана Цисар-1 29-11-2010 17:54 к комментариям - к полной версии - понравилось!


...У 1957 році, у п'ятому номері журналу "Вопросы языкознания" на ст. 67, були опубліковані дослідження московської мови, зроблені професором М.Фаснером.

З 4-томного етимологічного словника О.Н.Трубачова він вибрав та проаналізував походження 10779 російських слів і дійшов висновку, що:

6304 слів, або 58,3%, є запозиченими з інших європейських мов;

1119 слів, або 10,3%, є невідомого походження;

3191 слово, або 29,5%, українського походження;

72 слова, або 0,8%, загальносхіднослов'янського походження;

93 слова, або 0,9%, російського, тобто московського, походження.

Щоб зрозуміти таку цікаву картину, треба знову повернутися на сотні років назад. За часів Івана Грозного в московській мові було тільки два руських слова: владика і злат.

В 1589 році в Парижі був виданий словник московської мови, в якому було тільки два руських (українських) слова.

В 1618 році, вчений лінгвист з Англії Ричард Джеймс нарахував в московській мові тільки шістнадцять руських (українських) слів.

У кінці ХVІІ століття німецький вчений Лудольф нарахував у московській мові сорок одне руське (українське) слово.

Як ми вже знаємо, Московія протягом сотень років була одним із улусів Золотої Орди, в якій спочатку панував світогляд китайської філософії, поширювалося християнство, існував іслам. Але коли пізніше татари прийняли магометанство, вони все одно ще деякий час продовжували дотримуватись толерантності китайського релігійного світогляду, в тому числі і старого язичницького світогляду, який їм велів боятись помсти чужих богів. Тому вони пітримували та захищали християнську церкву та священиків у Московії, де вживалась староукраїнська (руська) мова. (Навіть з 1250 р. по 1320 р. Митрополит московської церкви тримав свою катедру в столиці Золотої Орди Сараї, поруч зі ставкою Хана). Це дало змогу зберегти серед провідної верстви населення українську мову ще довгий час (звідси ці 30% українських слів).
Але переважна більшість населення Московії була угро-фінно-татарського походження, для якого українська мова була чужа. До того ж, живучи сотні років відокремлено в непрохідних болотах та лісах угро-фінни, мали небагату мовну культуру. До речі слово "Москва" перекладається з фінської як "гниле болото". Вже після занепаду Орди татари масово почали переходили в християнство, часто примусово. Для прикладу: цар Борис Годунов – татарин, князі Хованський, Юсупов, Урусов, Салтиков, Ордин-Нащокін, Мансуров та багато інших теж були татарами. В.Ключевський писав, що в 16-18 століттях 57% московської провідної верстви були татарського походження, тому їм була чужа українська мова, культура, традиції. З цієї причини московські правителі пішли на культурний та мовний розрив з Києвом.
Єдине, що їм було потрібне, – це спадщина Київської Русі та її славна історія, щоб оправдовувати свої загарбницькі походи під виглядом об'єднання слов'янських земель та продовжувати ідеї Орди, але тепер вже під назвою Московія, а пізніше Росія. Тобто шлях до ідеї московітів – "Москва є ІІІ Рим" – лежав через Київ. Тому підкорення Києва за всяку ціну було і залишається основним завданням як минулих, так і сучасних московських правителів. Без Києва не може бути Росії. Московія – так, але не Росія. За словами Бабуріна, Україна – це єдине джерело генетичного і інтелектуального потенціалу Російської імперії.

Українські вчителі, священники, монахи заклали основи московської мови, в якій вживалась українська граматика М.Смотрицького. Але пішовши на мовний і культурний розрив з Україною, і не маючи можливості провести філологічну та інші реформи самостійно, оскільки не було кому, вони запросили собі на допомогу німців та інших європейців, які були присутні в усіх сферах життя та принесли з собою тисячі нових для Московії слів.
вверх^ к полной версии понравилось! в evernote
Комментарии (13):
simply_the_grey 29-11-2010-21:09 удалить
більшість пересічних росіян вважають, що їх предки походять з Київської Русі, нам не вистачає "історії походження сьогоднішніх росіян", написаної неупередженим російським істориком
Ответ на комментарий simply_the_grey # росіяни виховуються,як імперська нація і навряд,чи хтось сприйме іншу думку,чи тоземляка,чи чужинця.
simply_the_grey 30-11-2010-02:44 удалить
тим більше такі розвідки потрібні, ми теж виховувались, як радянська нація, і правда про нашу історію пересічному українцю з неба не впала, він отримав доступ до історичних праць і журналістських розвідок
herodot_10 26-01-2011-20:41 удалить
Дивного тут немає нічого. Окремішність укр. мови, наприклад, складають, як раз, ті 20-25% слів, які
мають польське походження. В англійській мові, - 10% слів французського походження, відлуння
норманського завоювання 1066р. Саме відоме - парламент , "парле" по фр. - говорити.
Ответ на комментарий herodot_10 # якось був присутнім на заході,де робочими мовами були польська та російська.вони між більше схожі між собою,ніж з українською обидві.
herodot_10 27-01-2011-17:12 удалить
Исходное сообщение слава_бондар
якось був присутнім на заході,де робочими мовами були польська та російська.вони між більше схожі між собою,ніж з українською обидві.

Я придержуюсь попередньої думки... Два роки жив в Західній Україні і спілкувався з поляками без тлумача.
Ответ на комментарий herodot_10 # добре.а як же Черніговщина де поляків не було?а як же русинські села в Словакії,Румунії,Сербії?їхня мова зовсім на російську не схожа..
herodot_10 27-01-2011-20:21 удалить
Вони теж не оминули своїх діалектів. До епохи відрождення, в багатьох країнах Заходу теж був суржик.
Француз із Гасконі, наприклад, з великими труднощами спілкувався с таким же "галлом" із Провансу і т.д.
Спільне у південних і східних словян - Біблія, написана на старослов"янській мові, тобто, на "кирилиці".
Чисто українська мова , на жаль, з'явилась недавно, якихось 200-250р. назад. В цьому багато посприяли високохудожні твори Г.Артемовського, К.Основ"яненко, І.Котляревського.
Ответ на комментарий herodot_10 # згоден.українська літературна-це здебільше Наддніпрянська говірка.я про те,що полонізація української(руської)мови-міф.руська так само впливала на польську.до речі сама польська теж має декілька самобутьніх говірок,кошубська,наприклад.навіть існує рух за признання кошубської,як мову.
herodot_10 27-01-2011-22:17 удалить
Исходное сообщение слава_бондар
згоден.українська літературна-це здебільше Наддніпрянська говірка.я про те,що полонізація української(руської)мови-міф.руська так само впливала на польську.до речі сама польська теж має декілька самобутьніх говірок,кошубська,наприклад.навіть існує рух за признання кошубської,як мову.

На жаль, тезко, в мене немає такого розмаху знань з мовознавства та лінгвістики. Всі мої здобутки -
Історія країни, в якій ми живем, та оглядово, тих держав, які зробили на неї найбільший вплив.
Ответ на комментарий herodot_10 # я з великим задоволенням прочитаю Вашу книгу,тезко.мій розмах знагь не такий вже великий і зовсім не систематизований.бо чистих джерел не так вже й багато.
herodot_10 27-01-2011-23:02 удалить
Якийсь поштовий літачок уже повіз її ,сьогодні, в Київ вашій подрузі Ларисі. Ото їй і викручуйте руки.
Ответ на комментарий herodot_10 # дякую,буду прохати..


Комментарии (13): вверх^

Вы сейчас не можете прокомментировать это сообщение.

Дневник Про Українську мову Світлана Цисар-1 | слава_бондар - Дневник слава_космонавтам | Лента друзей слава_бондар / Полная версия Добавить в друзья Страницы: раньше»