• Авторизация


5 передбачень Оруелла, які збулися 28-06-2013 20:16 к комментариям - к полной версии - понравилось!

Это цитата сообщения maxim1948 Оригинальное сообщение

Я особливу увагу звернув на 4-е передбачення. Хоч, навзагал, не треба щось і виділяти. Дико, страшно, безпросвітно. І все - за підтримки державних мужів, державного механізму. І в нашій рідній Україні також. Хочеш-не хочеш, а якщо ти хочеш трохи залишатися людиною - іди у внутрішню еміграцію. А втім, читайте і робіть власні висновки: 5 сбывшихся зловещих предсказаний писателя Джорджа Оруэлла

[190x265]
http://www.sobesednik.ru/culture/20130624-5-sbyvsh...ii-pisatelya-dzhordzha-oruella

25 июня исполняется 110 лет со дня рождения знаменитого английского писателя Джорджа Оруэлла — одного из самых любимых самиздатовских авторов в СССР, который давал жуткие предсказания будущего. Принято считать, что зловещие предупреждения Оруэлла относились к нацистской Германии и Советскому Союзу. «Собеседник.ру» попытался выяснить, какие из них сбываются и в наши дни.

1. Антиутопия «1984» ввела понятие «тотальной слежки», которой сегодня никого не удивишь: ее технологии стали частью повседневной жизни — системы видеонаблюдения, сбор информации о привычках и интересах пользователя с помощью интернет-сайтов. В России камеры видеонаблюдения пока закрывают весьма ограниченное пространство улиц по сравнению с США и Европой, где отследить большую часть перемещений человека уже вполне реально. Именно о таком мире писал Оруэлл в 1940-х. На днях стало известно, что с 2007 года американские службы безопасности тайно следят за пользователями сервисов Google, Facebook, Microsoft, Yahoo, Skype, YouTube, PalTalk, AOL и Apple, причем все эти технологические гиганты добровольно предоставляют доступ к своим серверам. Информацию слил Эдвард Сноуден — 29-летний программист, ранее работавший в техническом отделе ЦРУ. Его поступок сравним по масштабу с деятельностью команды Джулиана Ассанжа, которому грозит выдача в США, как только он покинет посольство Эквадора в Лондоне. Сейчас Сноуден находится в Москве (подробности здесь), и, скорее всего, домой уже вернуться не сможет — наказание за слив будет воистину суровым.

2. Описанный Оруэллом принцип «двоемыслия» наглядно проявился в освещении войны в Ираке. Заявления участников вторжения о необходимости войны не смогли переубедить остальное человечество, что она ведется не за демократию и мир, а личные интересы узкого круга людей («внутренней партии» по Оруэллу). Джордж Буш в ответ на осуждения внешней политики США сказал: «В какой-то момент мы можем остаться совсем одни. Не имею ничего против. Мы — Америка». Из семи изначальных заповедей на Скотном Дворе в итоге осталась одна: «Все животные равны. Но некоторые животные более равны, чем другие».

3. Так же как Океании был необходим враг, современному миру навязывают всеобщего врага — мировой терроризм, безусловно, являющийся опасностью, но ставший своеобразным штампом, который используют при необходимости. Новостные передачи – еще одно доказательство существования «докторов правды», уверяющих нас в том, что «война — это мир, свобода — это рабство, а незнание — это сила». Надо быть очень наивным или зомбированным , чтобы искренне верить в полуграмотного Усаму бен Ладена, способного 10 лет жить в пещере и руководить международным террором и которого не удалось взять живым элитному американскому спецназу, хотя окружали его только жены и дети..

4. Если члены партии в Океании должны были неистово ненавидеть врага и беззаветно любить Старшего Брата, то «пролам», людям низшего класса, достаточно было быть просто пассивными. «Существовала целая система отделов, занимавшихся пролетарской литературой, музыкой, драматургией и развлечениями вообще. Здесь делались низкопробные газеты, не содержавшие ничего, кроме спорта, уголовной хроники и астрологии, забористые пятицентовые повестушки. скабрезные фильмы, чувствительные песенки, сочиняемые чисто механическим способом». Диснеевские фильмы делаются, по существу, фабричным методом, когда работа выполняется частью механически, частью — бригадами художников, каждый из которых подчиняет собственный стиль общей задаче. Еще больше напоминает фабрику производство сериалов и романов с продолжением

5. Государство у Оруэлла придумало «новояз» — новый язык, призванный не допустить «мыслепреступления». «Бесчисленное множество слов, таких, как "честь", "справедливость", "мораль", "интернационализм", "демократия", "религия", "наука", просто перестали существовать». Все газеты писались на этом исскуственном языке, кроме того, все классические литературные произведения, если не были уничтожены, были переписаны. Сегодня американские издатели изымают из учебников слова "Бог", "старик", "слепой", "варвар" и многие другие, потому что они являются оскорбительными для части читателей. Можно представить, что станет с повестью Хэмингуэя «Старик и море»: "старик" некорректно указывает на возраст, а "море" вызывает негативные эмоции у людей, которые никогда моря не видели. Образовательная комиссия ЮАР рекомендовала убрать из учебной программы пьесы Шекспира "Гамлет" и "Король Лир" и роман Оруэлла "1984" как неполиткорректные.

К сожалению, приходится констатировать, что в наши дни государства умело управляют общественным мнением и поведением, о чем и предупреждал Оруэлл.

вверх^ к полной версии понравилось! в evernote
Комментарии (11):
herodot_10 28-06-2013-20:48 удалить
Я читав його "1984". А ще мені подобається вираз, - "Хто контролює минуле, той буде контролювати майбутнє". Це , якраз, про історію, яка перекручуюється навиворіт...
maxim1948 28-06-2013-21:05 удалить
Ответ на комментарий herodot_10 # Я, на жаль його НЕ чітал.Но з вами я абсолютно согласен.А, С, Пушкін писав Повість про Пугачевчком бунті, маючи перед собою тортурні документи і те що він написав на основі документів дає зовсім іншу карину, ніж у підручниках історії, написаних під політичні вимоги. Так і у всьому-нашу історію перебріхують, виходячи з моментальної кон'юктури, а кримінального переслідування за спотворення історії у нас немає.
herodot_10 28-06-2013-21:45 удалить
Исходное сообщение maxim1948 Я, на жаль його НЕ чітал.Но з вами я абсолютно согласен.А, С, Пушкін писав Повість про Пугачевчком бунті, маючи перед собою тортурні документи і те що він написав на основі документів дає зовсім іншу карину, ніж у підручниках історії, написаних під політичні вимоги. Так і у всьому-нашу історію перебріхують, виходячи з моментальної кон'юктури, а кримінального переслідування за спотворення історії у нас немає.
Так, історію пишуть переможці. (А.Дрекслер). На жаль, історія дуже "експерементована" наука. По-справжньому її знають ті, хто добряче в ній копирсається...
hecate_in_ua 29-06-2013-00:59 удалить
Исходное сообщение herodot_10 Я читав його "1984". А ще мені подобається вираз, - "Хто контролює минуле, той буде контролювати майбутнє". Це , якраз, про історію, яка перекручуюється навиворіт...
Ті, хто у владі (або ті, хто за ними стоїть) давно користуються цим принципом, вивертаючи історичного "кожуха" кожного разу на свій лад. Ось чому при радянській владі (та й не тільки) - випускники історичного і викладачі історії університету або попадали в ЦК КПУ (сам був знайомий з декількома з них), або автоматом зараховувалися в буржуазні націоналісти за одне лиш бажання "докопатися" хоч якоїсь правди. Тієї правди часто, яку ми сьогодні безборонно читаємо з інтернету. Але тепер інша біда - інтернет також спотворює неймовірно минуле. Ось для цього, Геродоте, для "докопування" до джерел правди і існують історики, в якійсь мірі схожі на тебе (щоб не дуже захвалювати декого)...
herodot_10 29-06-2013-10:50 удалить
Исходное сообщение hecate_in_ua Исходное сообщение herodot_10 Я читав його "1984". А ще мені подобається вираз, - "Хто контролює минуле, той буде контролювати майбутнє". Це , якраз, про історію, яка перекручуюється навиворіт... Ті, хто у владі (або ті, хто за ними стоїть) давно користуються цим принципом, вивертаючи історичного "кожуха" кожного разу на свій лад. Ось чому при радянській владі (та й не тільки) - випускники історичного і викладачі історії університету або попадали в ЦК КПУ (сам був знайомий з декількома з них), або автоматом зараховувалися в буржуазні націоналісти за одне лиш бажання "докопатися" хоч якоїсь правди. Тієї правди часто, яку ми сьогодні безборонно читаємо з інтернету. Але тепер інша біда - інтернет також спотворює неймовірно минуле. Ось для цього, Геродоте, для "докопування" до джерел правди і існують історики, в якійсь мірі схожі на тебе (щоб не дуже захвалювати декого)...
Це, колего, центральне питання. Якщо фізика чи математика наз. "природничими" науками, то історія є центральною в "суспільних". Квадрат гіпотенузи дорівює сумі квадратів двох катетів, і як ти не крути, по другому цю теорему ти не перекрутиш. А от з історією, - то сьгодні це , просто, сміх. До самої смерті "вождя всіх народів" справжнім "історичним джерелом", наприклад, була книга "Исторія ВКП(б). Краткий курс", в редакції 1938г. Її написав "сам". Зараз це - макулатура, і є цінним матеріалом тільки для істориків, бо в ній дуже яскраво наведенні приклади перекручування дійсності. Україна, як держава дійсно самостійна, постала лиш з 1991року. Їй потрібна СВОЯ історія, свої її постаті, і вцьому питанні ідеалізація деяких фактів нашої історії, діаметральна їх оцінка, на мій погляд не зовсім об'єктивна. Істина, як відомо, лежить десь посередині. Ніхто не заперечить того факту, що Україна, наприклад, в 70-і роки входила в двадцятку самих розвинених країн, членів ООН. Зараз - на 70-х місцях. І це недивлячись на те, що в неї немає ні" воріженьків" ні яких інших гальм для успішного економічного розвитку. Це, перш за все, - моральний фактор. І як писав той же Конфуцій 1000 років назад, - " Біля державного керма, для успішного процвітання, потрібно, щоб стояли КРАЩІ люди, з високим морально - етичним рівнем". Так, як у нас цього немає, то і результат - "на ліцо"...
hecate_in_ua 29-06-2013-11:13 удалить
Конфуцій створив Кодекс правил для китайців, так, як євреї свій Закон, якими й послуговуються вже тисячоліття. Є і в нас певні напрацювання - та ж Конституція Пилипа Орлика. Тобто, є те, на чому треба і можна "заточувати" тих, хто рветься у владу. Більшість "наших" прорвались чи прориваються наверх від хищацького, розбійницького, рейдерського капіталу. Високі моральні принципи таким недоступні. Будемо сподіватися, що "природний відбір" наверху відбудеться якомога швидше і безболіісніше для українців... І тоді передбачення Оруелла хоча би будуть коригуватися певним чином...
maxim1948 29-06-2013-11:57 удалить
Ответ на комментарий herodot_10 # Україна просто потрібна історія України, від написання якої необхідно відігнати націоналіст всіх мастей.Історія повинна бути просто наукой.Поетому ВАКТА незалежності України необхідно розуміти як просто пішле час, а не як дії різних історичних осіб, тому, що є поняття історичної необхідності. а не бажання окремих осіб. У відношенні морально чистих осіб, що постають у управління держави. Прислів'я: еслиб світ знав, які нікчеми ним управляють - недарма сложілі.За державними діячами потрібен найжорстокіший контроль.Но все впирається в стан суспільства, яке і дає особи для управління державою. Потрібно доцільно створювати товариство з певними крітеріямі.Завет "Не кради" повинен бути його стрижнем, але ж це смерть капіталізму і всієї приватної власності, а люди не можуть не красти, як бути?
herodot_10 29-06-2013-12:20 удалить
Исходное сообщение hecate_in_ua Конфуцій створив Кодекс правил для китайців, так, як євреї свій Закон, якими й послуговуються вже тисячоліття. Є і в нас певні напрацювання - та ж Конституція Пилипа Орлика. Тобто, є те, на чому треба і можна "заточувати" тих, хто рветься у владу. Більшість "наших" прорвались чи прориваються наверх від хищацького, розбійницького, рейдерського капіталу. Високі моральні принципи таким недоступні. Будемо сподіватися, що "природний відбір" наверху відбудеться якомога швидше і безболіісніше для українців... І тоді передбачення Оруелла хоча би будуть коригуватися певним чином...
Конституція Орлика, - то досить умовна річ, бо тоді України, як самостійної суверенної одиниці, не існувало. Це те саме, як ото писав О.Герцен, що і "проголосити республіку в Петропавлівській фортеці"...
herodot_10 29-06-2013-12:23 удалить
Исходное сообщение maxim1948 Україна просто потрібна історія України, від написання якої необхідно відігнати націоналіст всіх мастей.Історія повинна бути просто наукой.Поетому ВАКТА незалежності України необхідно розуміти як просто пішле час, а не як дії різних історичних осіб, тому, що є поняття історичної необхідності. а не бажання окремих осіб. У відношенні морально чистих осіб, що постають у управління держави. Прислів'я: еслиб світ знав, які нікчеми ним управляють - недарма сложілі.За державними діячами потрібен найжорстокіший контроль.Но все впирається в стан суспільства, яке і дає особи для управління державою. Потрібно доцільно створювати товариство з певними крітеріямі.Завет "Не кради" повинен бути його стрижнем, але ж це смерть капіталізму і всієї приватної власності, а люди не можуть не красти, як бути?
Почитайте О.Субтельний. "Україна. Історія". Дуже врівноважена і об'єктивна версія, як на мене. В той же час висвітлює всі основні події, які і створили на історичному тлі світу оту окремішність - Україну.
maxim1948 29-06-2013-13:46 удалить
Ответ на комментарий herodot_10 # Дякую


Комментарии (11): вверх^

Вы сейчас не можете прокомментировать это сообщение.

Дневник 5 передбачень Оруелла, які збулися | hecate_in_ua - Дневник hecate_in_ua | Лента друзей hecate_in_ua / Полная версия Добавить в друзья Страницы: раньше»