Сие есть моя любимейшая компьютерная игра на все времена. Я её уже раз 20 наверное проходила - в том числе и на английском.
В игре неплохой движок - неплохой сюжет - неплохая графика. Особенно для 2002 года когда она была издана. Недавно я нашла даже форум на котором люди обсуждают до сих пор насколько эта игра интересна и что в неё можно играть годами (не хотела бы я правда встретить такого человека...)
Больше всего радует текст, встречающийся в виде аудио на протяжении всей истории в книжках. Вот этот текст. Перевод не требуется, надеюсь...?
Once upon a time, there was a hidden world - a world, which still exists today. Zanzarah - a land of magic and sorcery. Far away from the sorrows of the humans, goblins, elfes and dwarves live here in peace. But this paradise is falling apart! Chaos is spreading everywhere. The magic powers are rinning wild. The old world just recame and Zanzarah is likely to go down. Nobody knows why this is happening and their last hope is that somebody from the world of the humans will save them.
And it happened. The chaos came over Zanzarah. At those days the prickly bushes grew on the paths and houses. Nobody, not even the Druid from the realm of clouds could find a way to fight that play. But the songs of the ancients tell of a fairy spell, deep in the swamp. One day a hero will find this spell and overcome the prickly bushes.
Not for a single moment of their existance have the dwarves trusted magic. They created the machines with the powers of nature. The elements of air, nature and earth guaranteed an access to the realm of clouds. The shadow elves however destroyed these elements. Any other elementary keys are lost in Zanzarah. Only if the three of elementary keys of earth, nature and air are united once more, the access to the realm of clouds will be guaranteed.
In the days of the fairy masters, the fairy card of air was the trophy of the best trainers. Only the person who defeats all the contestants in the tournament for the best fairy master in Zanzarah may carry it. And who ever carries it will deter a fate of Zanzarah, because with this spell hidden regions and new secrets open up. However this magic should be used wisely and consciously.
A long time ago, Guilin, the dwarf master and the Druid created the Guard, a being that was half machint half magic. Since then, the Guard protected the world of fairies from humans. But according to the laws of magic every kind of magic will end one day. The magic powers of the Guard have run out. Its magic powers have reversed and now it destroys the creatures it was initially made to protect. These evil powers of the Guard are destroying Zanzarah. There are legends about a heroine, who will put an end to evil spell, but not even the ancient scrolls mention what will happen there after.
К сожалению, часть текста некорректно была записана мной два года назад (или 3 даже), поэтому часть текста не совпадает с оригиналом. Плюс я итоговую речь не записывала. А чтоб записать её сейчас мне придется достать игрушку, поставить её и кучу времени потратить на прохождение... Так что извиняюсь. Могу сказать и так конец- Эми (главная героиня) побеждает всех злых персонажей, уничтожает Стража и мир людей объединяется с Занзарой.
Предлагаю вам самим перевести этот текст и понять в чем тут дело - если что непонятно или неясно - спрашивайте =). Я догадываюсь, что не все мои читатели отлично знают английский язык.